انواع ماسک مو با عسل طبیعی

فهرست مطالب

داشتن موهایی سالم و زیبا از مواردی است که برای اکثر افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای داشتن چهره ای زیباتر رسیدگی و اهمیت به سلامت موها از جمله موارد ضروری است. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع ماسک مو با عسل طبیعی بپردازیم تا با طبیعی ترین مواد موجود زیبایی چند برابری به موهای شما ببخشیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

داشتن موهایی زیبا با عسل

در مقالات پیشین در مورد تاثیر عسل بر زیبایی و پوست مطالب بسیاری نوشتیم. (شما می توانید مقالات مرتبط با ماسک های زیبایی و پوست را در همین سایت مطالعه فرمایید) عسل طبیعی سرشار از انواع ویتامین، مواد آلی و معدنی است که همراه با آنتی اکسیدان ها و خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی خود ماده ای طبیعی است که می تواند پوستی زیبا و شفاف، عاری از هرگونه مشکل را به شما هدیه دهد. همین خواص جادویی عسل موجب شده تا از آن علاوه بر ماسک های زیبایی در ماسک های مو نیز کاربرد فراوان داشته باشد.

خواص عسل برای مو

استفاده از عسل طبیعی در ماسک های مو باعث:

  • تقویت فولیکول و ریشه مو گشته و از ریزش آن جلوگیری می کند.
  • ساقه مو از مواد طبیعی موجود در عسل تغذیه کرده و به مرور آسیب های آن برطرف می شود.
  • با خون رسانی به کف سر باعث استحکام ریشه می گردد.
  • با داشتن رطوبت بالا باعث آبرسانی به کف سر می شود.
  • خاصیت آنتی باکتریال آن نیز پوست سر را میکروب زدایی می کند و از شوره می کاهد.
  • استفاده منظم از آن باعث افزایش حجم موها شده و موهای از دست رفته را احیا کرده و سبب رویش مجدد می گردد.
  • موها را درخشان می کند و خشکی و خشونت مو را از بین می برد.
  • اگزما و حساسیت پوست سر را التیام می بخشد.

فواید عسل به عنوان ماسک مو:

نرم کننده طبیعی

همانطور که در بالا گفتیم عسل طبیعی موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می کند و با حفظ رطوبت ساقه مو باعث نرم شدن موها می گردد. وز شدگی را از بین برده و باعث سهولت در شانه و برس کشیدن موها می شود.

رفع شوره شر

خواص ضد باکتریایی عسل با شوره مبارزه کرده و خارش و پوسته پوسته شدن و التهاب کف سر را رفع کاهش می دهد و در نتیجه باعث کنترل شوره سر می گردد واز نتایج آن کنترل ریزش مو نیز خواهد بود.

درخشندگی و براقیت مو

عسل که منبع خوب اسیدهای آمینه و پروتئین ها، فلاونوئیدها و… است ریشه مو و پوست سر را تغذیه می کنند و باعث براق شدن و درخشندگی مو می شود. رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از کدر شدن آن در اثر نور خورشید جلوگیری می کند.

رفع موخوره

موخوره  اکثرا به علت خشکی انتهای مو ایجاد می شود. عسل طبیعی با غنی بودن ترکیبات مفید و املاح معدنی از پیشروی و تکثیر موخوره و شکستگی های ساقه ها جلوگیری می کند.

انواع ماسک مو با عسل

ماسک عسل و تخم مرغ

استفاده از این ماسک موجب نرمی موها می شود و آسیب های مو را رفع کرده و استفاده از آن نیم ساعت قبل از استحمام باعث تقویت موهای شما می گردد. سفیده تخم مرغ به این ترکیب باعث تقویت ترکیبات پروتئینی شده و زرده آن با چربی بخشیدن به ساقه مو از شکنندگی آن جلوگیری کرده و فولیکول های مو را تغذیه می کند.

یک عدد تخم مرغ را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس با سه قاشق عسل مخلوط کرده و چند قطره روغن گیاهی نیز به آن اضافه کنید و تا نیم ساعت این ماسک را روی موهای خود قرار دهید و سپس با آب ولرم و شامپو مناسب شستشو دهید تا بوی تخم مرغ به طور کامل از بین برود. این ماسک را ۳ تا ۴ بار در ماه استفاده نمایید.

ماسک عسل و شیر

شیر و عسل جزو دستورهای طلایی و قدیمی است که از زمان مصر باستان مود استفاده ملکه ها بوده است. پوست و مو را لطیف کرده و آسیب های پوستی را درمان می کند و باعث سلامت و لطافت موها شده.

برای ساخت این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در یک فنجان شیر ولرم حل کرده و روی موهای خود مخصوصا ریشه اسپری نمایید بعد از ۲۰ دقیق موها را با آب گرم آبکشی نمایید. کراتین موجود در عسل و خواص ضد التهابی آن به همراه مواد مغذی درون شیر از جمله اسیدهای آمینه، آهن، روی و ویتامین  Bموهایی درخشان و زیبا به شما هدیه خواهد کرد.

ماسک عسل و روغن زیتون

روغن زیتون نیز مانند عسل از جمله مواد طبیعی و پرخاصیتی است که برای پوست و مو و به طور کلی بدن فواید بسیاری دارد. ترکیب روغن زیتون و عسل یک نرم کننده و تقویت کننده عالی برای موهای شماست. تنها کافی است یک چهارم فنجان روغن زیتون طبیعی را با دو قاشق عسل مخلوط کرده و در حد چند ثانیه در ماکروویو قراردهید تا کمی گرم شود (۳۰ ثانیه) این ترکیب را به مدت نیم ساعت روی موهای نمدار خود قرار دهید سپس به آرامی سر خود را بشویید.

ماسک عسل و آلوئه ورا

این روزها با شنیدن نام آلوئه ورا انواع ماسک های زیبایی در ذهنمان تداعی می شود. پس برای تقویت مو چه ترکیبی بهتر ازعسل و آلوئه ورا به ما کمک کند؟

یک قاشق غذاخوری عسل  را با ۲ قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. می توانید از ماست و روغن زیتون نیز در این ماسک استفاده کنید.

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی ریشه موهای خود قرار دهید و در انتها ساقه موها را نیز به ماسک خود آغشته نمایید.

این ترکیب به رفع شوره، موخوره، التهاب و خارش پوست سرکمک می کند. موها را لطیف و براق کرده و از گره خوردن موهای فر جلوگیری می کند.

در ماسک های طبیعی که برای مو در خانه ساخته می شود می توان از بسیاری از مواد استفاده کرده که ما ساده ترین های آن ها را برای شما نوشتیم. ماسک عسل و روغن نارگیل،عسل و روغن بادام، عسل و شیر نارگیل، عسل و موز، عسل و آووکادو، عسل و ماست، عسل و … از انواع ترکیبات فوق العاده ایست که می توان در تهیه ماسک های زیبایی پوست و مو از آنها استفاده کرد. که در مقالات بعدی به خواص آنها خواهیم پرداخت.

نکات:

برای کم کردن چسبندگی ماسک موی خود می توان مقدار عسل را کاهش دهید.

یا از روغن های تقویتی استفاده کنید تا ماسک مو روان تری داشته باشید.

در ترکیبات گفته شده حتما از عسل طبیعی استفاده کنید.

از تازه و سالم بودن بقیه اجزای ماسک مو خود اطمینان حاصل کنید.

از ساخت ترکیبات امتحان نشده و حساسیت زا بپرهیزید.

در کنار استفاده از انواع ماسک های پوستی و زیبایی نقش موثر عسل همراه با تغذیه مناسب، آب زیاد، سبک درست زندگی و ورزش را فراموش نکنید. ممنون که ما را تا پایان همراهی کردید. در صورتیکه طرز ساخت دیگر ماسک های مو با عسل را در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: مهندس علی بهرامی