تاثیرات ژل رویال در ناباروری مردان

فهرست مطالب

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یا همان غذای ملکه ماده ای است که توسط زنبوران کارگر پرستار برای تغذیه ملکه و لاروها ساخته می شود. مصرف مداوم ملکه از این غذا باعث ایجاد تفاوت هایی بین او و سایر زنبورها مانند طول عمر بیشتر، توان جنسی بالاتر و جثه بزرگ تر می شود. ژل رویال که از محصولات جانبی کندو به شمار می رود در سال های اخیر شدیدا مورد توجه علوم پزشکی قرار گرفته است. این ماده سرشار از ریزمغذی ها و خواص درمانی و دارویی است. (در مقاله خواص ژل رویال به طور مفصل درباره خواص این ماده جالب صحبت کرده ایم) در متن زیر به بررسی خواص و تاثیرات ژل رویال در درمان ناباروری مردان می پردازیم.

ناباروری در مردان

ناباروری در علم پزشکی به عدم توانایی باردار شدن زوج پس از یکسال ازدواج و نزدیکی بدون استفاده از روش های پیشگیری گفته می شود. در کشور ما حدود ۱۵درصد از زوج ها با این مشکل رو به هستند.

ناباروری در مردان دلایل مختلفی دارد. دلایلی مانند:

اختلالت انزال، اشکال در تعداد و کیفیت اسپرم ها، مشکل در انتقال اسپرم ها، وجود پادتن های اسپرم کش در بدن فرد، بیماری واریکوسل، اورکیت، التهابات پروستات، اختلالات ژنتیکی، مشکلات هورمونی، قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی، آفت کش ها سموم و اشعه های مضر، مصرف بعضی داروها و مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای مانند برخی سرطان ها و شیمی درمانی و سبک زندگی غلط و تغذیه و فعالیت بدنی نامناسب، اضافه وزن مصرف بیش از حد دخانیات و الکل و… می توانند در باروری آقایان اثر گذار باشد.

برخی از علل گفته شده نظیر چاقی و تغذیه نامناسب و استفاده از الکل و مواد مخدر دلایلی قابل برطرف شدن هستند که با سبک درست زندگی فرد می تواند صاحب بچه شود. با این حال باید در نظر داشت مشکل ناباروری های ژنتیکی یا هورمونی اغلب مسئله ای است که نیازمند درمان های پزشکی و صبر و حوصله است. با این حال تحقیقات ثابت کرده است برخی از مواد غذایی در کنار درمان توسط متخصصین، می توانند در رفع این مشکل کمک کنند.

ژل رویال از جمله این مواد است که خواص بی نظیر آن برای درمان ناباروری در زنان و مردان اثر گذار است. که با هم دلایل آن را می خوانیم.

نتیجه آزمایشات ژل رویال بر ناباروری

ژل رویال ماده غذایی پرخاصیتی است و همانطور که اشاره کردیم، سرشار از ریز مغذی ها، ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی، آمینواسید های فراوان، اسیدهای چرب و… است که ترکیب همزمان این مواد در یک محصول خوراکی مانند یک مکمل دارویی تاثیر گذار است. این ژل باعث تقویت عمومی بدن مردان و همچنین افزایش میل جنسی، حفظ اسپرم ها و تقویت آنها می گردد.

استفاده منظم و به اندازه ژل رویال در آزمایش های انجام شده روی نمونه های حیوانی نتایج قابل قبولی را نشان داد.

افزایش مایع جنسی، افزایش تعداد اسپرم ها، بهبود وضعیت اسپرم ها از نظر سرعت حرکت و اندازه و شکل آنها، کم شدن درصد اسپرم های کشته شده و بالا رفتن میزان تستسترون و حتی اثر روی DNA نمونه ها از نتایج ثبت شده بود که هر یک از این موارد بالا می تواند در بهبود اختلالات باروری موثر باشد.

۳۰ درصد از مردان در کشور درگیر مشکلات ناباروری ثانویه هستند (یعنی فرد بعد از گذشت مدت زمانی و اغلب به دلایل محیطی و یا بیماری قدرت باروری خود را از دست داده اند) در اکثر موارد درمان ناباروری های ثانویه راحت تر از ناباروری اولیه است. ( فرد از ابتدا قدرت باروری ضعیفی داشته)

ژل رویال برای تقویت نیروی جنسی مردان

همانطور که در بالا اشاره کردیم پروسه درمان اختلالات باروری ممکن است زمان بر باشد و نیازمند صبوری دو طرف است. برای گرفتن نتیجه شاید افراد مجبور به انجام مکرر و مداوم رابطه جنسی با هدف بچه دار شدن باشند. از این رو باید بدنی سالم و نیرومند داشته باشند. عسل طبیعی و همچنین ژل رویال مواد خوراکی هستن که با افزایش میل جنسی و ایجاد نیرو و توان مضاعف می توانند برای مردان کاملا مفید واقع شوند.

از دیگر خواص شاه انگبین (ژل رویال) افزایش تولید گلبول های قرمز خون است که نتیجه آن بهبود عملکرد سیستم خون رسانی است. گردش خون بهتر در بدن موجب رسیدن خون به اندام جنسی مردان میگردد که منجر به ایجاد شرایط بهتر برای داشتن رابطه جنسی است. مصرف ژل رویال به عنوان مکمل حتی اگر به طور مستقیم بر درمان ناباروری تاثیر گذار نباشد، با ارتقا سلامت جنسی در افراد به نتیجه بهتر درمانهای تخصصی کمک خواهد کرد.

با اینکه هنوز نحوه عملکرد دقیق ژل رویال در درمان ناباروری مشخص نشده است اما این ژل حاوی بیش از ۱۸۰ ماده زیستی فعال است که بسته به منشا و نوع گل، فصل و جغرافیای محل تولید این مقدار می واند کمی تغییر کند. محققان توانسته اند هورمون های جنسی مانند تستسترون، پروژسترون، استروژن و استرادیول را در ترکیبات آن بیابند که احتمال می رود یکی از دلایل تقویت سلامت جنسی در افراد وجود همین هورمون ها در ژل رویال است

توجه داشته باشید ژل های رویال بی کیفیت و یا قدیمی که در شرایط نامناسب نگهداری شده است ممکن است در بازار به فروش برسد و نتیجه مورد انتظار شما را ایجاد نکند. شاه بلوط یکی از معتبرترین مراکز تولید و فروش محصولات زنبور است است که محصول با کیفیت را از کندوهای خود به طور مستقیم و با دقت و وسواس فراوان در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

طریقه مصرف ژل رویال

ژل رویال در حال حاضر در شکل های گوناگون به فروش می رسد. قرص ها و کپسول ها حاوی غذای ملکه و یا بسته بندی های ژل خام و یا پودری آن در بازار موجود است. بهترین حالت مصرف این ژل برای بزرگسالان همراه با عسل طبیعی است که حدود ۱۰ گرم ژل را در بسته های ۱۲۵ گرمی عسل مخلوط و دو دوره در سال در پاییز و بهار مصرف کنید.

در سایر تجویزها دوز مصرفی و توصیه شده این ژل برای آقایان حدود یک چهارم قاشق چای خوری به مدت یک تا سه ماه برای افزایش توان و قدرت باروری است.

دستور گفته شده شکلی عمومی و کلی دارد. شما می توانید جهت استفاده از ژل رویال با منظور و هدف درمانی بهتر با متخصصین ما در گروه شاه بلوط مشورت نمایید.

تجربیات مشابه خود در خصوص استفاده از ژل رویال را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید ادامه این مطلب در خصوص تاثیرات ژل رویال بر ناباروری بانوان را در سایت شاه بلوط بخوانید.

یادآوری

  • افرادی که به عسل و محصولات زنبور عسل حساسیت دارند از مصرف ژل رویال نیز بپرهیزند.
  • در خوردن ژل رویال زیاده روی نفرمایید و آن را طبق دستور عمومی و  یا دوز تجویزی پزشک خود مصرف نمایید.
  • در صورت ابتلا به بیماری های خاص پیش از مصرف ژل رویال با پزشک خود مشورت فرمایید.

نویسنده : مهندس علی بهرامی