انواع ماسک های زیبایی با ژل رویال

فهرست مطالب

ژل رویال که توسط زنبورهای پرستار جهت تغذیه لاروها و ملکه تولید می شود دنیای جدیدی از خواص مواد طبیعی را به روی ما باز کرده است. محققان بسیاری سال ها است که مشغول تحقیق و پژوهش بر روی فواید این ماده خوراکی هستند و هر روز از یکی دیگر از ویژگی های آن پرده بر می دارند. در این متن به معرفی انواع ماسک های زیبایی با ژل رویال می پردازیم.

ژل رویال برای پوست

همانطور که در مقاله فواید ژل رویال در مراقبت های پوستی نیز توضیح دادیم، ژل رویال سرشار از ترکیبات مغذی و مفید برای پوست است که می تواند مشکلات متنوعی را مانند اکنه، خشکی پوست، لک و چروک و… را بهبود ببخشد. (شما می توانیداین مقاله را در سایت شاه بلوط مطالعه فرمایید) مصرف منظم و مداوم ژل رویال تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست صورتتان خواهد داشت. باید توجه داشت رسیدگی به پوست مسئله ای است که نیازمند صبر و مداومت است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همیشه مراقبت ها و روتین های پوستی خود را رعایت فرمایید. در کنار استفاده از مکمل ها و محصولات مراقبتی، داشتن رژیم غذایی سالم و تحرک و دوری از استرس از اصول اولیه برای داشتن چهره ای جوان و شاداب و پوستی سالم است.

خرید ژل رویال

ژل رویال با دارا بودن ویتامین ها، آمینواسیدهای مفید و ترکیباتی مانند کلاژن، فلاونوئیدها و اسیدهای چرب و مواد آنتی باکتریال یکی از مواد طبیعی است که می تواند نقش مکمل های آرایشی و بهداشتی را بازی کند و بدون اینکه آسیب مواد شیمیایی را داشته باشد شما را در داشتن پوستی بی نقص کمک کند.

انواع ماسک های خانگی با ژل رویال

اگر جزو افرادی هستید که مدام در حال تهیه ماسک های خانگی هستید احتمالا به این موضوع پی برده اید که عسل طبیعی معمولا پای ثابت ماسک های دست ساز است که ما نیز در مقالات پیشین به معرفی این ماسک ها پرداخته ایم. ژل رویال همراه با عسل طبیعی اثری چند برابر ایجاد کرده و نتیجه مطلوب تری بر پوست صورت خواهد داشت.

امروزه عسل و ژل رویال در صنعت لوازم آرایشی نیز جای خود را بازکرده اند و در کرم ها و تونر ها و حتی پاک کننده ها نیز نقش اساسی دارند.

همانند یک ملکه از پوست خود نگهداری کنید

ژل رویال یا همان ژل سلطنتی ک غذای ملکه زنبورها است از بهترین و ارزشمندترین مواد در طبیعت ساخته شده است تا او را از سایر زنبورهای عسل متمایز کند و تغذیه با این ژل قدرت هایی در اختیار ملکه قرار می دهد که دیگران از آن بی بهره اند. رسیدگی های منظم پوستی، روتین های روزانه و شبانه و همچنین تغذیه پوست با مواد مغذی و طبیعی تنها راه برای درخشیدن مانند یک ملکه است.

ماسک ضد جوش

برای استفاده از این ماسک تنها کافی است مقداری عسل طبیعی را با ژل رویال مخلوط نمایید و به آرامی روی کل صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید و با حوله تمیز به صورت ضربه ای خشک نمایید. با استفاده از این ماسک کاملا طبیعی بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد کم شدن جوش ها و از بین رفتن التهاب و سرخی پوست آسیب دیده خود هستید. حتی بعد از گذشت زمان اندکی متوجه کمرنگ تر شدن جای جوش های قدیمی خود می شوید.

ماسک آبرسان

حدود ۶۰ درصد ژل رویال را آب تشکیل داده است. عسل نیز ماده جاذب الرطوبت است که به خوبی آب را در خود نگه می دارد. استفاده از ماسک عسل به همراه ژل رویال و مقداری ژل آلوءورا می تواند به پوست دهیدراته شما جانی دوباره ببخشد و با آبرسانی به سلول های پوست شادابی را مجددا به چهره شما برگرداند. پوست کم آب کدر، تیره و خشک مستعد چروک شدن و نازک شدن است. با این ماسک ساده روند پیری پوست خود را کند کنید.

ماسک ژل رویال برای کمرنگ شدن لک های صورت

در این ماسک شما احتیاج به یک قاشق چای خوری ژل رویال به همراه یک قاشق چای خوری روغن بادام دارید. چند قطره آب لیمو تازه نیز برای روشن شدن پوست به ترکیب گفته شده اضافه کنید.

بعد از مخلوط کردن مواد،‌ آن را به وسیله یک براش آرایشی تمیز به تمام نقاط صورت خود بمالید و روی قسمت های تیره تر پوست را کمی ماساژ دهید. بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک لیفت کننده صورت

یکی از دلایل شل شدن و کم شدن قوام پوست کاهش تولید و ساخت کلاژن است. برای اینکه پوست خود را مجدد تقویت کنید و الاستیسیته آن را افزایش دهید یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق عسل طبیعی به همراه یک قاشق چای خوری ژل رویال و چند قطره آب لیمو ترش تازه را هم بزنید تا سفیده کف کند. سپس مواد را روی پوست خود قرار دهید تا زمانی که سفیده تخم مرغ کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم صورت خورد را بشویید و از نتیجه آن شگفت زده شوید. افرادی که پوست خشک دارند در استفاده از این ماسک کمی محتاط تر عمل کنند و بعد از ماسک حتما کرم مرطوب کننده استفاده کنند.

ماسک  شفاف کننده پوست

مقداری آب سیب زمینی تازه را با یک قاشق عسل به همراه مقداری ژل رویال ترکیب کنید و مخلوط گفته شده را روی پوست خود اسپری کنید. این کار را می توانید چند نوبت در روز انجام دهید. فقط توجه داشته باشید ظرف حاوی مخلوط را در یخچال نگهداری کنید.

سیب زمینی دارای ترکیبات روشن کننده پوست است که در کنار عسل طبیعی و ژل رویال برای تغذیه پوست بسیار مناسب است.

ماسک سلطنتی ضد پیری

همانطور که اشاره کردیم ژل رویال سرشار از مواد مفید، آنتی اکسیدان و ویتامین و پروتئین است که وجود همزمان این مواد کنار هم باعث تغذیه کامل پوست می شود. با مصرف ژل رویال یک داروخانه طبیعی را به پوست خود هدیه داده اید. آنتی اکسیدان های ژل رویال پوست را از خطرات رادیکال های آزاد محافظت می کند و مانع از پیری زود هنگام پوست می شود. ژلاتین موجود در آن به بازسازی پوست کمک کرده و موجب جوانسازی صورت می شود. برای داشتن پوست عالی کافی است هفته ای یک بار صورت خود را با ژل رویال خالص ماساژ دهید.

ماسک ژل رویال برای محافظت از پوست

برای تهیه این ماسک ژل رویال را با یک قاشق عسل مخلوط کنید سپس یک کپسول ویتامین E را در آن باز کنید. ویتامین E علاوه بر ایجاد سلامتی برای پوست، به بستن منافذ پوستی نیز کمک کرده و همراه با ژل رویال آنزیم تیروزین که مسئول ترشح ملاتونین است را مهار کرده و از ایجاد لک های قهوه ای جلوگیری می کند.

تونر پاک کننده

برای ساخت این تونر مقداری گلاب، ژل رویال به همراه چند قطره آبلیمو را ترکیب و در شیشه اسپری بریزید و برای پاک کردن آرایش خود از آن استفاده کنید. این ترکیب علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، مواد آرایشی را از لایه های عمقی تر نیز پاکسازی می کند و باعث درخشان شدن پوست صورت می گردد.

درمان اگزمای پوستی

افرادی که دچار اگزما هستند اکثرا از خشکی پوست خود گلایه مند هستند. با تهیه ماسک زیر می توانید چربی پوست خود را کنترل کنید و از علائم اگزما بکاهید.

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و در پایان به آن ژل رویال را اضافه کنید و روی محل مورد نظر بمالید. اثرات ضدالتهابی عسل و ژل رویال به تخفیف علائم کمک کرده و مواد موجود در روغن زیتون باعث برطرف شدن خشک پوست و بازسازی سلول های آسیب دیده می گردد.

ماسک ژل رویال برای درمان سوختگی و زخم

مواد معدنی و ریز مغذی های درون ژل رویال به بازسازی سلول های پوست کمک کرده و در هنگام زخم و سوختگی استفاده از آن باعث سرعت در بهبود می شود. مخلوط کردن ژل رویال با روغن نارگیل مانع از عفونت می شود و جای زخم و اسکارها را نیز برطرف می کند. و با تغذیه قسمت های آسیب دیده به بسته شدن زودتر زخم کمک می کند.

ژل رویال را از کجا تهیه کنیم؟

ژل رویال ماده ای است که نگهداری از آن کمی مشکل است و اگر در مراحل انتقال و نگهداری از آن دقت نشود خواص خود را از دست می دهد در نتیجه تمام ژل های موجود در بازار خواصی که از آن انتظار دارید را ندارند. بهترین راه برای تهیه ژل رویال خرید مستقیم از زنبورداران و کندوداران مورد اعتماد است. شاه بلوط بزرگترین و معتبرترین تولید کننده ژل رویال در کشور می باشد که عسل طبیعی و سایر نحصولات جانبی کندو را بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

خرید ژل رویال

نویسنده : مهندس علی بهرامی