تاثیرات ژل رویال در ناباروری بانوان

فهرست مطالب

ژل رویال ماده ای خوراکی است که از محصولات جانبی کندو به شمار می رود. این ژل که در اصل غذای ملکه محسوب می گردد تنها به اندازه مصرف ملکه و لاروهای تازه متولد شده تولید می شود. با گسترش صنعت زنبورداری، کندوداران با روش های دقیق و علمی موفق با تولید ژل رویال اضافی قابل برداشته شده اند. این ژل که در سال های اخیر در مقاصد پزشکی کاربردهای فراوان پیدا کرده است فواید بی نظیری برای بدن دارد. از اصلی ترین ویژگی های این ماده خوراکی که به شاه انگبین نیز معروف است درمان ناباروری در افراد است. در این مطلب به بررسی خواص ژل رویال و تاثیرات آن در ناباروری زنان می پردازیم. ( مقاله تاثیرات ژل رویال در ناباروری مردان را نیز می توانید از همین سایت مطالعه فرمایید)

ناباروری در زنان

آمارها نشان می دهد بیش از ۳ میلیون زوج در ایران با مشکلات ناباروری مواجه هستند. از این میان ۴۰ درصد از مشکلات مربوط به بانوان است. دلایل ایجاد ناباروری در زنان بسیار متنوع و گوناگون است که در اغلب موارد افراد نیازمند مراجعه به پزشک و استفاده از روش های درمانی به صورت تخصصی هستند. از جمله این موارد می توان به مشکلات تخمک گذاری، ناهنجاری های مادرزادی، بیماری های رحم و تخمدان مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، تنبلی تخمدان و آندومتریوز و فیبروئید رحم، بهم خوردن تعادل هورمونی، اختلالات هیپوتالاموس و هیپوفیزدر ترشح هومون ها، افزایش سن و در نتیجه آن کاهش کیفیت و سلامت تخمک ها، جراحی ها و ابتلا به بیماری های زمینه ای و مزمن مانند ام و دیابت و انواع سرطان ها، چاقی، ورزش های شدید، دیابت، سبک زندگی ناسالم، مصرف دخانیات و الکل و… اشاره کرد.

نقش ژل رویال در ناباروری زنان

گاهی اوقات با تغییر سبک زندگی و رعایت رژیم های سالم خواری و اهمیت به فعالیت بدنی و ورزش و کم کردن استرس های روزانه می تواند نقش موثری در بهبود برخی اختلالات و بیماری ها در بدن شود.

ناباروری مخصوصا از نوع ثانویه که به دلیل شرایط محیطی ایجاد شده است مشکلی است که با رعایت برخی نکات و استفاده از بعضی مواد غذایی می توان از وقوع آن تا حدودی پیشگیری کرد.

ژل رویال جزو مواد خوراکی طبیعی است که مصرف منظم و دقیق آن می تواند در بهبود اختلالات جنسی و باروری اثرگذار باشد که در ادامه به دلایل آن می پردازیم.

اثرات ژل رویال بر نازایی

همانطور که احتمالا همه شما می دانید، ژل رویال غذای ملکه است و ویژگی منحصر به فرد ملکه توان باروری بالا و طول عمر بیشتر نسبت و سایر زنبورها است. احتمالا جرقه استفاده از ژل رویال برای درمان نازایی نیز اولین بار از همین موضوع در ذهن محققان پزشکی و حتی اطبا سنتی خورده است.

تغییرات زندگی خصوصا در جوامع شهری و افزایش استرس ها و کم تحرکی و تغذیه نامناسب از جمله دلایلی هستند که آمار ناباروری در کل جهان خصوصا کشورهای درحال توسعه  را بالا برده است. این ژل شفابخش از مواد طبیعی است که هرچند مراحل تولید و همچنین نگهداری آن دشوار است اما با این حال نظر خیلی از افراد را برای حل این مشکل و یا پیشگیری از آن به خود معطوف کرده است.

ژل رویال با دارا بودن ترکیبات هورمونی زنانه مانند استروژن، پروژسترون، پرولاکتین و استرادیول، FSH وLH  به عنوان یک مکمل دارویی می تواند برای زنان کاربرد داشته باشد، درحالیکه که آسیب های مصرف داروهایی شیمیایی را به همراه ندارد. همچنین ترکیبات موجود در این ژل توانایی تقلید عملکرد استروژن را دارد که نتیجه آن متعادل سازی هورمون ها و رفع مشکلاتی مانند بی نظمی برنامه ماهانه، رفع لک بینی ها و بهبود چرخه قاعدگی است.

غذای ملکه می تواند به سلامت جنسی زنان نیز کمک نماید. مصرف منظم آن علائم PMS (سندروم پیش از قاعدگی) را تخفیف می دهد، عملکرد و لذت جنسی را افزایش می دهد و باعث زیاد شدن میل جنسی در افراد سرد مزاج می گردد.

ژل رویال و سلامت تخمک ها

از اصلی ترین و مهم ترین شرایط برای قدرت باروری در زنام داشتن تخمک هایی سالم و آماده لقاح است. غذای ملکه با داشتن مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی باعث تقویت یاخته های تولید مثلی و بهبود عملکرد سیستم تولید مثلی می گردد. پروتئین ها و آمینواسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن تخمک های انباشته شده در تخمدان ها در شرایطب بهتر و سلامت و بارور نگه می دارد و نقش مکملی موثر را برایتان خواهد داشت که باعث بهبود  فعالیت های رحم، تخمک گذاری به موقع و آزاد سازی تخمک در هر ماه می شود. (شما می توانید با کیفیت ترین و طبیعی ترین ژل رویال و عسل های طبیعی را از فروشگاه عسل شاه بلوط با قیمتی مناسب و خیالی آسوده مستقیما از کندودارخریداری نمایید)

ژل رویال برای سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

داروهای شیمیایی تجویز شده برای کیست ها رحم مانند کلومیفن، لتروزول، متفورمین و قرص های ضدبارداری اکثرا در دراز مدت اثرات نامطلوبی بر بدن می گذارند. در حالیکه ژل رویال محصولی طبیعی و بدون عوارض است که می تواند از علائم و مشکلات شما به طرز شگفت آوری بکاهد. تحقیقات در این زمینه نشان داده است مصرف این محصول نتایج امیدوار کننده در  بهبود بی نظمی های قاعدگی، ریزش مو، رفع جوش های هورمونی صورت، تیرگی پوست و… که همه از عواض این سندروم می باشد، داشته است.

ژل رویال و درمان تنبلی تخمدان

از دیگر علل شایع نازایی در زنان تنبلی تخمدان و عدم تعادل هورمون های جنسی است. ژل رویال با کمک به تخمک گذاری، تخمدان را وادار به فعالیت می کند و با منظم شدن سیکل ماهانه شانس بارداری را در زنان افزایش می دهد. بررسی ها نشان می دهد مصرف ژل رویال در نمونه های آزمایشی، باعث زیاد شدن قطر رحم و تخمدان، افزایش هورمون استروژن و فولیکول های بالغ شده است.

ژل رویال برای ارتقا توان باروری زوج ها

استعمال واژینال از ترکیب عسل طبیعی و ژل رویال باعث افزایش قدرت و سرعت حرکت اسپرم ها در مجاری تناسلی شده و همچنین منجر به کلاژن سازی غشاهای جنینی می شود. غذای ملکه علاوه بر تاثیر بر بدن بانوان باعث افزایش کیفیت و سلامت اسپرم ها و طولانی تر شدن عمر آنها می شود.

از دیگر تاثیرات ژل رویال برای بانوان

در آزمایشی که بر روی ۱۰۰ نمونه از زنان در دوره یائسگی انجام گرفت مشخص شد بانوانی که به مدت ۲ تا ۴ هفته از ژل رویال استفاده کرده اند علائم شایع مانند گر گرفتگی، تغییرات خلق و خو و بهم خوردن الگوی خواب در آنها به مقدار قابل قبولی کم و یا کاملا از بین رفته است. آزمایشات علمی حاکی از توجه به این ماده در جهت ساختن داروی جایگزین ترکیبات شیمیایی با هدف هورمون تراپی بعد از یائسگی به منظور افزایش سلامت بانوان، جلوگیری از پوکی استخوان و مشکلات آن است.

توضیحات:

  • هنوز اطلاعات کافی در مورد استفاده از ژل در دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست. در نتیجه توصیه می شود بانوان باردار و مادران شیرده از مصرف خودسرانه ژل رویال بپرهیزند.
  • در صورت داشتن آلرژی شدید به محصولات زنبور عسل  مانند حساسیت های پوستی، خارش، سوزش و مشکلات تنفسی و… مصرف ژل رویال نیز به شما توصیه نمی شود.
  • در صورت ابتلا به بیماری های خاص پیش از مصرف ژل رویال با پزشک خود مشورت نمایید.

از آنجایی که ناباروری فقط محدود به زنان نیست و حدود ۴۰ درصد از اختلالت مرتبط به آقایان است پیشنهاد می کنیم مقاله اثرات ژل رویال بر ناباروری مردان را نیز سایت شاه بلوط مطالعه نمایید و اگر تجربه ای در استفاده از ژل رویال دارید دیدگاه خود را با ما به اشترک بگذارید.

نویسنده : مهدس علی بهرامی