خواص ژل رویال، آشنایی با 20 خاصیت بی نظیر رویال ژلی (شاه انگبین)

فهرست مطالب

ژل رویال یا به عبارت بهتر ژل سلطنتی از خواص بیشماری برخوردار است. این ژل پرخاصیت حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های گروه B، مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چربی که از اصلی ترین آن ها می توان به دو نوع 10-هیدروکسی دسنوئیک اسید(HAD-10) و 10-هیدروکسی دکانوئیک اسید اشاره کرد. به طوری که ادعاهایی برای این ژل بسیار مغذی وجود دارد مبنی بر اینکه می‌توان به عنوان دارو برای درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده کرد.

ژل رویال چیست؟

از جمله خواص بی‌نظیر آن ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بودن آن است. همچنین در ادامه می‌توان به 20 مورد از مهمترین خاصیت‌های این ژل ارزشمند اشاره کرد:

1- درمان طبیعی قند خون

محققان با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ژل رویال دریافتند که این ماده حاوی ترکیبات شبه انسولین می‌باشد که اثر ضد دیابتی دارد. مصرف روزانه این ژل در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با کاهش سطح گلوکز خون می‌تواند قند خون را به میزان قابل توجهی کنترل و کاهش دهد.

خرید ژل رویال اصل

2- تاثیر در درمان سرطان و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی

ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب(HAD-10) خاصیت ضد سرطانی دارد و با افزایش سرعت تولید گلبول‌های سفید خون، کاهش عوارض جانبی منفی شیمی درمانی و کاهش زمان درمان در بیماران مبتلا به این بیماری می شود. این ژل در درمان سرطان پستان بسیار موثر بوده است و با تقویت سلول‌های ایمنی بدن مانع از ایجاد تومور، بهبود زخم‌ها در دهان و بدن می‌شود. این ماده به عنوان مکمل در کنار درمان‌های دیگر این بیماری قرار می‌گیرد. در مطلب ژل رویال برای درمان سرطان به طور کامل در این باره توضیح داده ایم.

3- بهبود پارامترهای خونی

یکی دیگر از هزارن خواص این ماده مغذی کاهش غلظت کلسترول و چربی خون است و با افزایش سوخت و ساز چربی بدن باعث کاهش تری گلیسیرید شده و در نتیجه به محافظت از قلب و درمان بیماری های قلبی و عروقی کمک می‌کند. افرادی که دارای بیماری قلبی هستند بعد از مصرف چندین هفته از این ژل شاهد کاهش درد قفسه سینه نیز خواهند بود.

4- موثر در عملکرد مغز و درمان آلزایمر

آزمایشات انجام شده بر روی این ژل نشان می‌دهد که این ماده مغذی به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که در ابتدا به آن اشاره کردیم باعث کاهش هورمون های استرس و تقویت سیستم عصبی مرکزی شده و در نتیجه از مغز و بافت عصبی محافظت کرده و در افراد سالخورده و کهنسال از ورود آلزایمر جلوگیری می‌کند. با مصرف مدام این ماده در طول زمان و با توجه به داشتن استیل کولین در ژل رویال که در تقویت سیستم عصبی و درمان آلزایمر نقش حائز اهمیتی دارد، متوجه بهبود حافظه و یادگیری بهتر مغز بر روی بیماران آلزایمری خواهیم بود.

5- جوانسازی پوست

ژل رویال به دلیل دارا بودن هورمون‌های جوانی ، ویتامین‌های مختلف، افزایش تولید کلاژن، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، افزایش طول عمر سلول‌ها بر جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و عقب انداختن روند پیری بسیار موثر است. این ژل با افزایش ضخامت پوست از افتادگی و شل شدن بافت‌ها در افرادی که دارای رژیم غذایی هستند جلوگیری می‌کند. دو مطلب زیر با جزئیات بیشتری به تاثیرات فوق العاده رویال ژلی روی پوست پرداخته اند:

6- تعدیل کننده ایمنی بدن

ژل سلطنتی به خاطر داشتن اسید چرب (HAD-10) که فقط در ژل رویال وجود دارد و کمک به تولید لنفوسیت T باعث ایمنی طبیعی بدن در مقابل علائم آلژیک، سرطان، ویروس خارجی، عفونت و ….. می‌شود.

7- کاهش فشار خون

از دیگر خواص بیشمار ژل رویال کمک به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری خاموش می‌باشد. به دلیل وجود پروتئین‌های خاص در این ژل و شل کردن رگ‌ها و افزایش گردش خون میزان فشار خون را کاهش می‌دهد.

8- موثر بر علائم یائسگی

طبق مطالعات انجام شده مصرف روزانه مقدار معینی ژل رویال سطح کلسترول زنان یائسه را بهبود بخشیده و به سلامت آنها کمک می‌کند. همچنین ترکیب این ژل با روغن‌های مغذی دیگر باعث کاهش عوارض یائسگی، کمر درد، و میزان افسردگی در آنان می شود.

9- بهبود باروری در زنان و مردان

ژل سلطنتی بر روی افرادی که دارای اختلالات جنسی و هورمونی هستند تاثیرات مثبتی دارد. این ژل به دلیل دارا بودن پروتئین ها، اسیدهای امینه، لیپیدها در مردان باعث افزایش هورمون تستسترون، افزایش قدرت و تعداد اسپرم می شود. برای اطلاعت بیشتر میتوانید مطلب تاثیرات ژل رویال در ناباروری مردان را مطالعه کنید.

در مورد تاثیرات ژل رویال در ناباروری بانوان، این ژل در زنان نیز کمک به باروری، افزایش هورمون‌های زنانه، رشد فولیکول تخمدان می‌کند. پس مداومت در مصرف این ماده شگفت انگیز به افرادی که از ناباروری خود رنج می برند کمک می کند تا در کنار روش های بالینی دیگر قادر به درمان خود باشند.

10- خاصیت میکروب کشی

به دلیل داشتن پروتئین قوی (Riyalisin) و اسید های چرب غیر اشباع ضد باکتری بوده و آن را ژل میکروب کش نیز می نامند. همچنین در درمان عفونت‌های ویروسی و مجاری تنفسی نیز نقش قابل توجهی دارد.

11- بهبود خشکی چشم

با مصرف خوراکی ژل رویال میزان ترشح غدد اشکی در چشم افزایش پیدا کرده و در نتیجه از خشکی چشم جلوگیری می کند. و یک راه سالم برای بهبود خشکی چشم می‌باشد زیرا تا به الان عوارض جدی از مصرف این ژل پرخاصیت بر روی انسان گزارش نشده است.

12- بهبود علائم PMS ( پیش از قاعدگی )

ژل رویال در زنانی که دچار علائم پیش از قاعدگی هستند، کمک به برطرف کردن یک سری از علائم و اختلالات هورمونی می کند. با مصرف روزانه این ژل حدودا به مدت 2 ماه شاهد بهبود کاهش درد، اختلالات خلقی و همچنین اضطراب ناشی از دوران قاعدگی خواهید بود.

13- موثر بر درمان پارکینسون

یکی از خواص شگفت انگیز این ژل در تحریک کردن سیستم عصبی مرکزی و درمان مشکلات عصبی است و با توجه به اینکه مهمترین فراورده زنبور عسل همین ژل رویال می‌باشد، این ژل حاوی مقادیر غنی از هورمون‌های طبیعی، استیل کولین، اسید فولیک، فسفولیپید و…. است و می‌تواند بهبودی قابل توجهی را در بیمارانی که مشکلات عصبی،  پارکینسون و ام اس دارند ایجاد کند. همچنین ژل رویال می تواند به عنوان مکمل در روند درمان ضعف اعصاب، کاهش استرس، بی‌خوابی و… اثربخشی بالایی داشته باشد.

14- درمان و التیام زخم

در زمان‌های قدیم مردم از عسل برای درمان زخم‌های خود استفاده می‌کردند در نتیجه ژل رویال هم از این خاصیت برخوردار است. با توجه به آزمایشات انجام شده و نتایج به دست آمده از آن حاکی از این بود که بلافاصله بعد از مصرف ژل رویال زخم‌ها به سرعت شروع به ترمیم می‌کنند و به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی زخم‌ها را ضدعفونی می‌کند و بدین ترتیب جلوی عفونت زخم‌ها را می‌گیرد. این ژل سلطنتی سرعت حرکت فیبروپلاست را به سمت زخم افزایش داده و همچنین سرعت تولید کلاژن را بالا می‌برد که وجود کلاژن برای ترمیم زخم‌ها بسیار حیاتی است.

15- موثر در بهبود تورم مفاصل و روماتیسم

با توجه به توضیحات قبلی و دارا بودن پروتئین هیدروکسی دسنوئیک اسید، این ژل خاصیت ضد التهابی دارد که باعث می شود در مقابل خود ایمنی سلول ها ایستادگی کند. رماتیسم هم یک بیماری خود ایمنی می باشد، که با مصرف منظم ژل رویال می توان با رماتیسم مفصلی و ایجاد درد در مفصل ها تا حد زیادی مقابله کرد.

16- پیشگیری از پوکی استخوان

ژل رویال حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب ۱۲ و کلسیم می‌باشد که باعث سلامت استخوان‌های بدن به ویژه در ستون فقرات و قسمت های بالایی ران شده و می توان به عنوان مکمل در کنار درمان‌های دیگر از تحلیل استخوان و کاهش بافت استخوانی که باعث پوکی استخوان می‌شود تا حدود زیادی جلوگیری ‌کند.

17- موثر بر لاغری و تناسب اندام

مصرف ژل سلطنتی در رژیم غذایی به دلیل افزایش سوخت و ساز چربی و بهبود فعالیت‌های بدنی و همچنین کاهش کلسترول و چربی در رسیدن به تناسب اندام کمک می کند و می تواند موثر واقع شود.

18- موثر بر سلامت گوارش

ژل رویال حاوی پروبیوتک‌ها و باکتری‌های مفیدی می‌باشد که برای سلامت گوارش نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند. طبق مطالعات انجام شده این باکتری‌های مفید، ایمنی بدن را افزایش داده و به سلامت معده و گوارش کمک می‌کند. ترکیب ژل رویال با عسل می‌تواند میزان رشد و فعالیت این باکتری‌ها را افزایش دهد.

19- موثر در درمان کم خونی

این ماده مغذی با افزایش گلبول‌های قرمز کم خونی را کاهش می‌دهد. مداومت در مصرف روزانه آن باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون می‌گردد.

20- موثر بر سلامت روانی

مصرف این ژل در افراد کهنسال باعث تقویت وضعیت جسمی، ذهنی و روانی آنها می‌گردد. و همچنین شاهد کم شدن میزان ابتلا به آلزایمر در این افراد سالخورده خواهیم بود.

در پایان بعد از بررسی خواص فوق العاده رویال ژلی این نکته را در نظر داشته باشید که توصیه می‌شود برای حفظ خاصیت و اثر بخشی بهتر، ژل رویال را به صورت خام استفاده کنید و از ترکیب آن با عسل یا مواد دیگر خودداری فرمایید.

شایان ذکر هست که تمامی اطلاعات بیان شده در مورد ژل رویال در این مقاله بر پایه تحقیقات انجام شده روی این ژل ارزشمند در محیط آزمایشگاهی و برخی حیوانات می‌باشد. و نتایج آزمایشگاهی و تجربی افراد نشان می دهد یکی از بهترین و اثربخش‌ترین مکمل‌های دارویی در کنار درمان‌های دیگر بیماران به شمار می‌رود. برخی از این خواص به تایید سازمان غذا و داروی اروپا رسیده است. از جمله خواص تایید شده می توان به تاثیر آن بر کاهش ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، سلامت روان، تقویت عملکرد ذهنی و همچنین تناسب اندام اشاره کرد.